Dranken

Drankjes die gezond zijn om af te vallen

Ondanks al hun voedingswaarde, kan het moeilijk zijn om een ​​verscheidenheid aan dranken te vinden die niet in ten minste één soort met een hoog suiker- of vetgehalte voorkomen. Het is gemakkelijk in te zien waarom veel mensen niet gezond eten, maar het kan moeilijk zijn om gezonde keuzes te maken bij het kiezen van een drank.

Naast light frisdranken zijn er verschillende eet- en alcoholische dranken die kunnen bijdragen aan het gezondheidsprobleem van overgewicht. De meeste dranken worden geleverd met een standaard portie calorieën per glas, maar bevatten niet allemaal evenveel calorieën. Sommige hebben misschien het hoogste suikerniveau, terwijl andere het laagste niveau hebben.

Mensen die ervoor kiezen om frisdrank te vervangen voor hun dieetvoedsel, of als een incidentele traktatie, kunnen merken dat ze ook meer voedsel eten dan ze hadden verwacht. Een voorbeeld is een persoon die liever frisdrank drinkt dan water. Frisdrank bevat ongeveer 40% meer calorieën per portie dan een vergelijkbare hoeveelheid water. De drank zit ook vol met lege calorieën die kunnen leiden tot gezondheidsproblemen, zoals obesitas en diabetes.

De calorieën uit light frisdranken bevatten niet alleen suiker. Ze bevatten ook lege calorieën die kunnen bijdragen aan het gewicht. Een aantal dranken, waaronder koolzuurhoudende dranken, bevat suiker. Dit omvat frisdrank waarvan bekend is dat ze bijdragen aan een probleem met overgewicht door het hongergevoel te vergroten en de eetlust te verminderen.

Drankcalorieën worden ook niet als calorieën vermeld op het paneel met voedingsfeiten. De meeste mensen gaan ervan uit dat een drankje, omdat het een bepaald aantal calorieën bevat, als een goede optie voor gewichtsverlies wordt beschouwd. Als ze op de hoogte zijn van de calorieën en wat er aan de drank wordt toegevoegd, zullen ze waarschijnlijk een andere drank kiezen.

Dieetdranken met de hoogste suikerniveaus zijn meestal dranken met een hoge concentratie in smaken en worden niet gemakkelijk verteerd of opgenomen. Deze soorten dranken bevatten ook veel calorieën, dus het drinken ervan zonder calorieën te tellen zal niet resulteren in het gewenste gewichtsverlies.

Dieet-frisdranken bevatten ook alcohol, wat een factor is bij het verhogen van het risico op gezondheidsproblemen, waaronder aan alcohol gerelateerde ziekten, hoge bloeddruk, hartaanvallen, beroertes en andere gezondheidsproblemen. Omdat alcohol vaak wordt geconsumeerd in combinatie met andere dranken, kan het calorieën toevoegen aan een lightdrank en ervoor zorgen dat het lichaam calorieën verbruikt bij het metaboliseren van de alcohol.

Er zijn enkele alternatieven voor het drinken van dit soort dranken, maar het is belangrijk om te weten welk type drank u kiest om ervoor te zorgen dat u gezonde, uitgebalanceerde dranken krijgt en geen maaltijdvervanger. Als de gezondheidsrisico's opwegen tegen de voordelen, zijn er andere manieren om af te vallen zonder toevlucht te nemen tot ongezonde vervangers. U kunt proberen gezonder te eten en te bewegen.

Gezonde alternatieven voor het drinken van light-dranken zijn onder meer fruit en groenten. Als u ervoor zorgt dat u veel volle granen, volkoren granen en noten in uw dieet opneemt, kunt u een uitgebalanceerd dieet samenstellen met weinig calorieën en vet. Volle granen kunnen je langer een vol gevoel geven en kunnen zelfs als tussendoortje worden gebruikt.

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan antioxidanten zijn bessen, appels en peren. Andere voedingsmiddelen die antioxidanten bevatten, zijn appels en bosbessen.

Groene thee is ook een gezond alternatief. Het bevat antioxidanten die het lichaam helpen beschermen tegen vrije radicalen en waarvan wordt aangenomen dat ze veel ziekten helpen voorkomen.

Er zijn vezelrijke voedingsmiddelen met veel vezels. Het vezelgehalte in veel groenten en fruit is een reden waarom deze voedingsmiddelen gunstig zijn voor de gezondheid van het lichaam.