Stand Op Beurzen: hoe zorg je ervoor dat jouw stand eruit springt?

Deelnemen aan een beurs is een betere manier om uw bedrijf en producten of diensten te lanceren. Het is een kans om nieuwe klanten te ontmoeten, contacten te leggen en je merk op te bouwen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw stand opvalt tussen de vele anderen? Hier zijn een aantal tips om jouw stand te laten vallen en de aandacht te trekken.

Maak een nieuwe lay-out

De lay-out van jouw stand is het eerste wat klanten zullen zien. Zorg ervoor dat je gebruik van kleurrijke en grafische afbeeldingen en graphics maakt, die passen bij jouw merk en boodschap. Kies een thema dat aansluit bij jouw producten of diensten, maar houdt het simpel en coherent.

Zorg ervoor dat je stand goed verlicht is en vooral de borden met logo's. Dit geeft extra exposure door de hele beurs heen. Wanneer de beursdeelnemers rondlopen op de beursvloer, moet jouw aandacht direct de aandacht trekken.

Zorg voor interactieve elementen

De modernste tendensen in beursstands zijn de interactieve elementen. Deze zorgen ervoor dat jouw stand meer aantrekkingskracht heeft. Op die manier kan de bezoeker kennis maken met jouw product of dienst. Dit kan bijvoorbeeld via virtual reality of een interactief touchscreen.

Registreer vooraf zoveel mogelijk bezoekers

Zorg ervoor dat u van tevoren zoveel mogelijk bezoekers registreert. Dit geeft je de kans om contact op te nemen met belangrijke klanten en om hen te verwelkomen bij de stand. Dit is niet alleen handig voor het aantal bezoekers bij te houden, ook weet je wie je zo snel mogelijk kan spreken en ervan uitgaande dat je kennis hebt.

Geef jouw bezoekers iets mee naar huis

Een stand die na de beurs niets achterlaat voor de bezoekers, wordt vaak vergeten. Zorg ervoor dat jouw aandacht iets achterlaat om de bezoeker thuis te houden. Dit kan bijvoorbeeld een visitekaartje of een flyer zijn. Het idee is om zo indruk te blijven maken, ook na de beurs.

Zet je medewerkers goed in

De medewerkers op jouw stand zijn de belangrijkste personen om bezoekers te helpen en te informeren. Zorg ervoor dat ze de benodigde kennis hebben om uw producten en diensten te ondersteunen. De mensen die op je staan ​​om oprecht geïnteresseerd te zijn in jouw bedrijf en je product of dienst, anders zal je niet het gewenste effect hebben.

Prijsvragen, enquêtes en wedstrijden

Een andere manier om jouw stand op te laten vallen is door prijsvragen, enquêtes of te organiseren wedstrijden. Dit kan een voorbeeld zijn van het invullen van vragenlijsten over wat de bezoeker leuk vond aan de beurs of waar deze naar op zoek was op de beurs. Doe daarom een ​​prachtige prijs in dit soort acties, bijvoorbeeld een betaalde reis naar een andere stad. Het resultaat is dat bezoekers vaak langer bij jouw stand blijven hangen en meer geïnteresseerd raken in jouw producten of diensten.

Maak gebruik van jouw netwerk

Een beurs is een uitstekende gelegenheid om nieuwe contacten te leggen en bestaande relaties te onderhouden. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk mensen spreekt en jouw netwerk uitbreidt. Dit kan bijvoorbeeld door het organiseren van een netwerkevenement of het uitnodigen van specifieke personen op jouw stand.

Verzamel gegevens van bezoekers

Zorg ervoor dat uw gegevens van bezoekers worden verzameld en volg deze na de beurs op. Dit kan bijvoorbeeld door het verzamelen van e-mailadressen of door het volgen van bezoekers op sociale media. Hierdoor kun je jouw relaties onderhouden en in contact blijven met belangrijke klanten.

Conclusie

Een succesvolle beursstand hangt af van verschillende factoren – van de lay-out tot het gebruik van interactieve elementen en het inschakelen van jouw medewerkers. Door gebruik te maken van deze tips en trucs kun je ervoor zorgen dat jouw stand opvalt en de aandacht trekt van de belangrijkste klanten. Zo kun je het maximale halen uit jouw investering op de beurs en jouw bedrijf en merk.