Management En Hr

Management en HR - Wat is het verschil tussen management en HR?

Wat hebben management en hr precies met elkaar te maken? Welnu, er is een vrij nauwe band tussen management en hr, maar de geschiedenis van deze relatie is niet altijd zo rooskleurig. Vroeger dat management los van hr werd beschouwd, is allang voorbij en nu is de perceptie dat hij eigenlijk slechts een overkoepelende term is voor verschillende andere aspecten van human resources management, met name die met betrekking tot werving.

Management en HR werden ooit gezien als totaal verschillende entiteiten in twee duidelijk gescheiden velden. Ze werden beschouwd als twee afzonderlijke vestigingen binnen hetzelfde bedrijf - het management waren de mensen die beslissingen namen en de telefoontjes plegen en de HR-afdeling waren de mensen die die beslissingen volgden, die resultaten volgden en ze rapporteerden aan hogere niveaus van het bedrijf. Omdat ze uit elkaar groeiden, was er weinig interactie tussen hen, maar naarmate HR meer gespecialiseerd werd binnen het bedrijf, begon de communicatie tussen management en hr langzaam te mislukken. Na verloop van tijd werd het management de "hogere" persoon in HR, terwijl de HR-manager verantwoordelijk was voor alles wat met HR te maken had in het bedrijf. Hoewel beide banen essentieel waren, werd deze scheiding tussen management en hem steeds onhoudbaarder.

Tegenwoordig is de relatie tussen management en hij er vooral een van samenwerking. Het is waar dat er veel verschillende rollen zijn die het management op de werkvloer speelt, maar de belangrijkste verantwoordelijkheid ligt nog steeds bij de HR-ers. Wanneer het bedrijf nieuwe producten of diensten lanceert, wordt het management vaak betrokken bij het ontwikkelingsproces van deze producten en diensten. In feite staan ​​sommige bedrijven hun werknemers tegenwoordig zelfs toe om een ​​deel van het product of de diensten gratis te gebruiken als ze dat willen. Hierdoor heeft het management direct toegang tot de gegevens over hoe deze producten of diensten door klanten worden ontvangen.

Een ander voorbeeld van de nauwe samenwerking die het management met haar heeft, is op het gebied van rekrutering. Een recruiter bij het bedrijf waar u werkt, kan u vertellen over een aantal mensen met wie u denkt dat u misschien wel wilt werken als onderdeel van uw team. Dit zijn personen die het doelwit zijn vanwege hun vaardigheden en kwaliteiten die nodig zijn om het bedrijf op te bouwen of de werking van uw bedrijf te verbeteren.

In het bedrijfsleven is het management ook sterk betrokken bij het HR-management. De HR-afdeling houdt alle aspecten van de personeelsaspecten van het bedrijf bij, inclusief het aannemen en ontslaan van werknemers, de opleiding van de bestaande werknemers, eventuele promoties, uitbetaalde bonussen, het compensatieplan en alle voordelen voor personeelsleden. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de dingen die het management doet om ervoor te zorgen dat de activiteiten van het bedrijf soepel verlopen.

Het belangrijkste verschil tussen management en hr is dat het management vaak meer betrokken is bij de dagelijkse gang van zaken. Als het bedrijf ten onder gaat en het management niet in staat is om de problemen aan te pakken die naar voren komen, heeft HR de leiding gehad over de situatie, aangezien zij degenen waren die ervan wisten op het moment dat het gebeurde.